Przejdź do głównej zawartości

Co dalej po AFF? Poradnik spadochronowy

Co dalej po AFF?

To poradnik spadochronowy przeznaczony dla młodych skoczków.
W założeniu jest głównie dla tych, co właśnie ukończyli swoje szkolenie podstawowe.
 

Zdaję jednak sobie sprawę, że na polskojęzycznym rynku jest bardzo cienko jeśli chodzi o takie publikacje. Można więc spodziewać się, że i stare konie będą zainteresowane nabyciem.
Wyszło prawie 250 stron, ale czyta się lekko.

Niebawem ukaże się w internetowych księgarniach a już od dziś jest dostępna dla forumowiczów, atmosferowiczów i czytelników moich blogów w specjalnej cenie.



Link do sklepu z podręcznikiem


Spis treści

-Wstęp    4
-Co znajdziecie w tym e-booku    8

Spadochron i osprzęt spadochronowy

-Zamki taśm nośnych spadochronu głównego    11
-Automat spadochronowy AAD    16
-Jak działa spadochron zapasowy    22
-RSL - System automatycznego otwierania spadochronu awaryjnego    26
-Zgaszony pilocik, czyli kill-line    33
-Softlink - łącznik linek i taśm nośnych    40
-Pull out czyli myszka    44
-PRO-pack i niektóre etapy układania spadochronu    46
-Wymiana pętli zamykającej pokrowiec spadochronu głównego    55
-Wysokościomierze akustyczne    58
-Kombinezon spadochronowy    62

Organizacja skoków i zasady bezpieczeństwa

-Plan skoku i procedura awaryjna    66
-Sprawdzenie zestawu spadochronowego przed skokiem    73
-Wyrzut skoczków w chmurach lub ponad chmurami    77
-Uporządkowane lądowania skoczków    82
-Budowanie ścieżki lądowania i doskonalenie celności    85
-Niskie zakręty - od lat olbrzymie zagrożenie    98
-Zawirowania powietrza - niewidzialne zagrożenie    104
-Bezpieczny wyrzut spadochronowy    109
-Bezpieczeństwo w samolocie    117
-Unikanie kolizji spadochronowych    120
-Kamera, wingsuit i BASE - dla skoczków 200+    126
-Zmniejszanie rozmiaru czaszy spadochronowej    133
-Licencje spadochronowe    143
-Ubezpieczenie skoczka    153
-Dłuższa przerwa w wykonywaniu skoków spadochronowych    159

Ćwiczenia doskonalące

-Trening FSC - zagadnienia teoretyczne    166
-Podstawowe zagadnienia związane z pracą zespołową FS    182
-Najczęściej popełniane błędy podczas lądowania    194
-Ćwiczenia na czaszy    206
-Przykładowy plan ćwiczeń    224

Od autora    245

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Jak działa lodówka turystyczna

Już kiedy mieliśmy z Ulą naszą przyczepę kempingową męczyło mnie jak, do diaska, działa lodówka zasilana gazem. W tych sprytnych urządzeniach możemy sobie wybierać, czy chcemy zasilać je prądem stałym o napięciu 12 V, zmiennym 230 albo gazem.  Przy przełączeniu na gaz trzeba było zapalić płomyk, który w mały okienku wewnątrz lodówki stanowił dobry znak początku schładzania.

Gotowanie: Placki ziemniaczane i indukcja magnetyczna

Smażenie placków ziemniaczanych, można śmiało stwierdzić, spotyka się ze społecznym potępieniem. Ze względu na tłuszcz no i na same ziemniaki, od których nazwa placka się wywodzi. Faktycznie nawet używanie dobrej patelni nie pomaga, bo chłoną one to na czym są smażone jak gąbka. Wziąwszy do ręki takiego placka (już lekko ostudzonego) można z niego z pół kieliszka łoju wycisnąć. Zbyszko z Bogdańca prawdopodobnie wycisnął by cały kieliszek co i tak nie byłoby w stanie dorównać wynikom Chucka Norrisa w tej materii. Po co jest tłuszcz? Tłuszcz w potrawie jest nośnikiem zapachu i niektórych smaków. To w nim rozpuszczone są estry, które nadają potrawom unikalny smak. Podczas obróbki termicznej przenoszą ciepło z powierzchni patelni, są takim wymiennikiem ciepła. Smażenie placka jest więc dużo szybsze niż gdybyśmy chcieli zrobić go na sucho. Zresztą dlatego tak popularne jest smażenie na głębokim tłuszczu. Można szybko przygotować potrawę. Smażenie na głębokim tłuszczu, choć brzmi

O Smoleńsku pisze doświadczony pilot - warto przeczytać

Przeczytałem na FB a nie chciałbym, aby ten wartościowy tekst autorstwa Pana Jerzego Grzędzielskiego gdzieś zaginął Doczekałem się pięknej, wolnej Polski. Nie chcę jej stracić, o katastrofie smoleńskiej mam prawo mówić. Poświęciłem lotnictwu niemal 50 lat, z czego jako kapitan w liniach lotniczych ponad 30. Przewiozłem bezpiecznie miliony pasażerów od Alaski po Australię, od Tokio i wyspę Guam na środku Pacyfiku po Amerykę Północną i Południową. W cywilizowanym świecie do kokpitu samolotu wiozącego VIP-ów nikt nie ma wstępu. Dam przykład: w 2013 roku pani kanclerz Merkel leciała ze swą świtą do Indii. Samolotu nie wpuszczono w przestrzeń powietrzną Iranu. Kapitan prawie dwie godziny krążył po stronie tureckiej, po uzyskaniu zgody poleciał dalej. Pani kanclerz dowiedziała się o tym siedem godzin po wylądowaniu. Proszę sobie wyobrazić naszą polityczną gawiedź. Pewnie kapitana wyrzucono by za burtę, a politycy sami wiedzieliby najlepiej co robić.