Przejdź do głównej zawartości

Atacker i jego pompa próżniowa - regeneracji nie będzie

Moja pompa tak wyglądała w 1996 roku 
Po udanym zdemontowaniu pompy, które było tylko troszkę mniej trudne niż operacja zastawek serca per rectum radośnie udałem się do sklepu.
Wcześniej przeprowadziłem krótki wywiad internetowy aby wiedzieć jak ten klamot nazywa się po hiszpańsku.

W sieci mogłem wypatrzeć kilka ofert za 120 euro plus wysyłka. Na polskim allegro nawet za 350 złotych coś można upolować.
Pojechałem z papierami od samochodu i częścią. Oczywiście byłem przygotowany na wyższą cenę ale 275 w zestawieniu ze 120 wprowadziło mnie w krótką fazę bezdechu.



Wróciłem więc do domu z planem cichej zemsty. Czemu tejże pompy nie zregenerować albo nie kupić na polskim allegro?

O zregenerowanie miałem poprosić mojego mechanika, który zawsze mnie zadziwia andaluzyjskim podejściem do pracy. Ostatnio tłumaczył mi, że nie ma sensu wymieniać termostatu na wiosnę, skoro jest otwarty i silnik się nie dogrzewa. Trzeba pojeździć i zmienić go przed zimą. Oczywiście ma poniekąd rację ale zwykle miałem do czynienia z mechanikami, którzy uruchamiali szczególną reakcję łańcuchową swoich usług. Mając samochód na kanale pruli co się dało. Tylko parę razy w swoim niekrótkim już życiu spotkałem jednostki tłumaczące stan rzeczy i pytające o moją decyzję.

Sjesta, warsztaty zamknięte..
Zanim pojechałem do Frana, czas sjesty skusił mnie i rozprułem pompę. Sześć nitów aluminiowych poległo błyskawicznie pod naporem wiertła fi sześć.
Pierwszy wgląd napełnił mnie radością, już widziałem się jako zaradnego mechanika, który nawet pompę próżniową potrafi naprawić przy pomocy skóry z łososia z poprzedniego obiadu. 
Dekielek pompy, strzałka pokazuje koniec pęknięcia

Pozory jednak myliły. To nie tylko zaworki się uszkodziły. Fragmenty zaworków zostały wessane do środka, pomiędzy dekielek i tłok pompy, metalowe kawałki poniszczyły uszczelkę, tłok, gładź cylindra a na koniec odkryłem, że dekielek jest w połowie pęknięty.
Uszkodzona uszczelka pozwoliła na przedostawanie się oleju, który jest wchlapywany ze środka silnika, smaruje on od środka tłok i jest zbierany przez uszczelkę. Gdy uszczelkę pogryzły zwłoki zaworków olej zaczął wyciekać i przekonał mnie do podjęcia naprawy.
Wnętrze pompy, widać uszkodzenie tłoka,
poszarpaną uszczelkę i porysowaną gładź cylindra

Tak zakończyła żywot bomba de vacio de Defender.

Kupię nową, kupię tą drogą bo jestem leniwy. Świat samochodowy roi się od przekręciarzy, jeśli zamówię pompę z Polski to jeden diabeł wie co dostanę. Czy będzie faktycznie nowa, czy będzie regenerowana, czy będzie sprawna czy nie. 
Wyciąganie jej i zakładanie to kupa roboty, jeśli mam potem znowu ją wyciągać, wysyłać i się mordować z przesyłkami to już mi się nie chce i tą kwotę swojego zachodu kalkuluję wyżej niż różnica w zakupie. 

Poza tym, tu mam sklep, paragon i unijne prawo konsumenta, mogę zanieść i stanowczo, choć nie chamsko trzasnąć dłonią w blat. Oczywiście nie muszę ale mogę, dla dobra następnych klientów.

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Jak działa lodówka turystyczna

Już kiedy mieliśmy z Ulą naszą przyczepę kempingową męczyło mnie jak, do diaska, działa lodówka zasilana gazem. W tych sprytnych urządzeniach możemy sobie wybierać, czy chcemy zasilać je prądem stałym o napięciu 12 V, zmiennym 230 albo gazem.  Przy przełączeniu na gaz trzeba było zapalić płomyk, który w mały okienku wewnątrz lodówki stanowił dobry znak początku schładzania.

Gotowanie: Placki ziemniaczane i indukcja magnetyczna

Smażenie placków ziemniaczanych, można śmiało stwierdzić, spotyka się ze społecznym potępieniem. Ze względu na tłuszcz no i na same ziemniaki, od których nazwa placka się wywodzi. Faktycznie nawet używanie dobrej patelni nie pomaga, bo chłoną one to na czym są smażone jak gąbka. Wziąwszy do ręki takiego placka (już lekko ostudzonego) można z niego z pół kieliszka łoju wycisnąć. Zbyszko z Bogdańca prawdopodobnie wycisnął by cały kieliszek co i tak nie byłoby w stanie dorównać wynikom Chucka Norrisa w tej materii. Po co jest tłuszcz? Tłuszcz w potrawie jest nośnikiem zapachu i niektórych smaków. To w nim rozpuszczone są estry, które nadają potrawom unikalny smak. Podczas obróbki termicznej przenoszą ciepło z powierzchni patelni, są takim wymiennikiem ciepła. Smażenie placka jest więc dużo szybsze niż gdybyśmy chcieli zrobić go na sucho. Zresztą dlatego tak popularne jest smażenie na głębokim tłuszczu. Można szybko przygotować potrawę. Smażenie na głębokim tłuszczu, choć brzmi

motoryzacja: kasowanie inspekcji Vito 2 115

interesują nas dwa lewe przyciski M i 0 To będzie naprawdę krótka rada. Zmieniając olej w swoim Vito 115 z 2009 stanąłem przed problemem kasowania inspekcji olejowej. Tzn. wyzerowania licznika, który cyka do kolejnej zmiany oleju. Bardzo wygodna pomoc dla kierowcy. Nie muszę zaglądać pod maskę i patrzeć, co jest napisane na wiszącej na silniku tekturce. Mogę sobie jednym przyciskiem odczytać ile zostało kilometrów do wymiany oleju. Dodatkowo, jeśli już zbliża się czas wymiany komputer sygnałem dźwiękowym przypomina się. Tyle, że olej zmieniłem a komputer przy każdym włączeniu przypominał, że czas minął. Na forach internetowych, na zasadzie ctrl C, ctrl V są takie same rady. Włącz zapłon, naciśnij dwa razy przycisk z lewej strony M, wyłącz zapłon, naciśnij i trzymaj oraz włącz zapłon. Już mnie od tego palec bolał aż wreszcie znalazłem prawidłową kombinację dla mojego Vitka. Aby skasować inspekcję, czyli ustawić na kolejne 30 tysięcy km trzeba zrobić tak: 1.zapłon